Putopisi

Francuska iz mog ugla :)

kristina991
kristina991 , 18. 07. 2013.
Lokacija: Nica (Francuska), Montoire (Francuska), Pariz, (Francuska)
Ocena:

2008. godina, mesec dana, turneja, Francuska. Bilo je jako davno, ali nezaboravno. Nije prošlo ni par meseci kako sam počela da igram u KUD-u Frula, a već me je sačekala nova turneja, nova avantura. Nisam razmišljala ni 5 min, odmah sam prihvatila i krenula da se spremam za put. Došao je i taj dan, krećemo!
Jedna od igara našeg društva - Vojvodina

Naša prva destinacija bila je Nica. Šta reći, veliki grad, još veća plaža, osećaš se totalno izgubljeno. Naravno, prvo smo se zaputili na plažu. Voda je bila ledena, talasi ogromni, iako je bio kraj jula, ali to nas nije sprečilo da se okupamo i uživamo. Šetalište pored plaže je predivno, ima svakakvih ljudi, i to čini ovaj grad neobičnim. U tri koraka možete da sretnete milionera i prosjaka zajedno. Naravno, kako smo mi tada imali 16, 17 godina, bili smo oduševljeni automobilima i luksuzom koji nas okružuje.
Nakon plaže nastavljamo dalje ka unutrašnjosti grada. Moram reći, malo sam se razočarala, očekivala sam mnogo više. Grad je jednostavan, kao i svaki drugi. Izdvaja ga samo ta predivna plaža i mali trg koji se nalazi u blizini i koji je prelep noću, ali kada se udaljite od toga, nailazite na sasvim običan grad, koji za razliku od Pariza, nema šta da ponudi. Cene su paprene, i ako želite nešto da pojedete, budite spremi da izdvojite 7-10 evra za kroasan, to je najjeftinije, za vodu 3-4 evra, a za sve ostalo i više. Moram da naglasim, ono što nikako ne treba propustiti u Francuskoj, a konkretno u Nici je predivna pita sa jagodama koja se može nađi u restoranima blizu obale. Nije jeftina, ali vredna je svakog centa!

Nica :)

S obzirom da je ovo turneja, nastavljamo dalje.

Nakon Nice, otišli smo u mali gradić u samom srcu Francuske, čijeg se imena sada ne mogu setiti, ali pošto je takvih malih gradova bilo dosta, nije ni čudo.

Svi mali gradovi u Francuskoj su identični - veoma romantični, obavezno imaju reku i prelepe mostiće. Ovaj prvi grad u kom smo bili je bio baš takav. Imao je jedan mali trg gde smo mi i imali koncerte preko dana i uveče. Međutim, ovde i nije bio bitan sam grad, već to što se na jednom mestu našlo preko 10 država i naroda - Portugalija, Kongo, Bugarska, Indija, mi i još mnogi drugi. Taj osećaj, doživljaj, ushićenje ne može da se opiše. To znaju samo oni koji su putovali i išli na turneje sa svojim folklornim društvima. Nađete se na istom mestu sa toliko različitih ljudi, jezika, naučite da se sporazumevate i rukama i nogama, ma kako god znate i umete! A usput se skoro uvek, zaljubite I meni se to desilo, samo malo kasnije, u jednom od ovih malih romantičnih gradova

Idemo dalje.

Nakon 7 dana smo nastavili svoj put - doduše teška srca, jer smo se odvojili od sadašnjih drugara, neki od nas su se zaljubili, a iskreno i uživali smo - nismo se mnogo umorili, po ceo dan smo bili na bazenu, uveče se šetali, imali koncert, pa nastavljali druženje do kasno u noć.

Nakon ovog gradića otišli smo u sledeći, gde smo se zadržali oko 2 dana, bili smo smešteni u malom hotelu pored ogromnog dvorca. Međutim, vreme je bilo zaista loše, tako da smo ta dva dana iskoristili za odmor, i nastavili svoj put.

Dolazi glavni deo, najznačajniji i svakako za mene najlepši deo ove turneje.

Dolazimo u grad gde se ponovo sastajemo sa ljudima iz prvog mesta, a upoznajemo i neke nove klince. Smeštaju nas u jedan ogroman dom na samom vrhu brda, odakle se video ne samo taj, već i okolni gradići. Čim smo došli, samo smo se smestili i odmah istrčali napolje kako bi se upoznali sa novim drugarima. I tu se dešava ono po čemu ja pamtim ovu turneju - ljubav.

Postoji jedan zanimljiv običaj koji se sprovodio tokom doručka, ručka i večere. A da, moram da naglasim, kako je ovo Francuska, svaki dan za učkom su nam posluživali vino, i to kakvo! Nakon par dana smo se već, naavno, navikli, i zaista je bilo čudno vratiti se u Beograd, sesti za sto i videti da te ne čeka vino na sredini stola. I njihovi predivni sirevi, to moram takođe da naglasim - nešto što se mora probati.

Ali da se vratim na običaj. Uglavnom smo ručali u velikim trpezarijama gde može da stane i do 100 ljudi. Bilo je čudno gledati na primer Indijce kako ručaju, oni zapravo ne koriste pribor . . pa onda Kongo - oni su dolazili na ručak uz pratnju muzike, to im je bilo neizostavno i imali su jednu devojku - Milenu, koje se ja i dan danas sećam koja je bila baš vrckava, i tom svojom spontanošću je osvojila srce jednog našeg druga

Za vreme ručka, uzimalo se jedno parče hleba i nabode se na viljušku i krene lanac, tako što svako odnese hleb onoj osobi koja mu se sviđa i tako mu to i stavlja do znanja, da bi kasnije na žurkama i koncertima dolazilo do upoznavanja, pa možda i do nečeg više.

Tako sam i ja jednog dana dobila svoj hleb od dečka u kog sam se zaljubila - Nikola iz Ukrajine.

Dok smo bili ovde organizovan je i put u Pariz. Oh, naravno - svi presrećni.

Autobus stiže, mi izlazimo, svi traže pogledom Ajfelovu kulu, a ona odmah iza ans, kako je uopšte moguće ne videti takvo jedno zdanje. Pa da se uplašiš! Svi smo odmah potrčali i stali u red, koji je, moram da naglasim, ogroman! Ali, naravno, baš se pogodilo da je čovek koji prodaje karte iz Srbije, tako da smo mi stigli do lifta koji nas vodi gore ubrzanim putem.

Moram priznati, ogromna visina, malo sam se uplašila, ali kada vidite tu divotu, prođe vas sav strah.

Pogled sa Ajfelovog tornja

Zadržali smo se na tornju oko 2 do 3 sata i tek onda kreće avantura. Pariz je grad koji ima šta da ponudi. Ono što shvatite kada odete drugi put tamo, a mi smo imali prilike i za to, je da je Ajfelov toranj nešto što je možda najmanje zanimljivo u Parizu. Na svakom koraku koji pružite vas čeka nešto novo, neobično, neko obeležje ili Francuske ili pak nekog drugog dela sveta. Ne možete da ga obiđete ne za jedan dan, nego ni za mesec dana.

Mi smo krenuli peške od tornja, i išli tamo gde nas je put vodio. Otišli smo do crkve Notr Dam koja je predivna i ostavila je na mene najveći utisak. Prelepo je urađena, ja kao zaljubljenik u arhitekturu bila sam oduševljena, i nisam mogla da skinem svoj pogled sa nje, pa, dugo. Zaista je očaravajuća, a i taj mali trg ispred nje gde ljudi uglavnom sede da se odmaraju i nahrane golubove kojih ima zaista puno.

Nastavljamo pored reke. Nažalost, nismo stigli da se provozamo Senom, mnogi kažu da je to poseban doživljaj, ali nadam se da ću i to doživeti jednog dana. Mostovi su prelepi, i zaista, tačno je ono što kažu - Pariz je veoma romantičan grad, i dovoljno je da stanete na neki most i pogledate u daljinu, osećaćete se zaljubljeno, čak i ako niste. Zaljubićete se u ovaj grad.

Nakon toga smo produžili do avenije Jelisejska polja - ne kažu džabe jedna od najlepših na svetu. Na svakom ćošku možete da vidite ljude koji sede na travi, i to su uglavnom mladi ljudi i porodice, odmaraju, uživaju u danu koji je ispred njih. Potom, Luvr, zaista lep prizor.

Inače, zaboravila sam da kažem, Pariz je, kao i Nica, preskup. Nemojte sedati nigde na kafu, ako ne planirate za istu da date oko 20, 30 evra.

Mi smo hteli da vidimo i skriveni deo Pariza, pa smo se uputili u njegove manje uličice, koje su isto kao, i ove velike - očaravajuće. Naišli smo čak i na jednu zgradu koja je široka, pa slagaću vas, možda metar, do dva - zaista smešna pojava. Iz te male uličice smo izašli pravo na autobusku stanicu koja je čak i uveče u 22h prepuna motora i automobila, pa samo jednim pogledom na nju - nastaje haos u glavi.

Izdvojila bih još Moulen Rouge koji je, hm, pojava za sebe. Zaista je onakav kako ste i čuli, ako ste nešto čuli. Nismo se usudili da zađemo dublje u ulicu, jer smo se uplašili da nas ne uvuku u neki od klubova, ali smo osmotrili sa strane i lepo se nasmejali.

Na kraju, jedan skriveni deo, totalno drugačiji deo Pariza - deo u kome se nalazi crkva Sakr Ker. Veoma zanimljivo mesto na brdu sa kojeg se pruža pogled na ceo grad. Nešto što ne treba zaobići u Parizu. Ono što je ovde specifično je ono što vas čeka na putu do crkve. Izlazite iz metroa, penjete se uz stepenice i nailazite na siromašan deo grada, u kom vas na stepenicama čekaju crnci sa kajlama, a sa druge strane ulice prosjaci. Prizor od kog zaista možete da se uplašite, i ne bih preporučila da idete tamo sami. Međutim, naravno, i oni su ljudi, i ako mene pitate, nema razloga za strah, ali moji drugari iz društva ne dele mišljenje sa mnom. U svakom slučaju ne treba zalaziti u ovaj deo grada sam, pogotovo ne noću. Do crkve vas vode jedne ogromne stepenice, pa je moj savet da ovde dođete ranije, nikako na kraju dana, kada ste već umorni, jer ćete izdahnuti od stepenica. E posle stepenica- kao što rekoh - raj

To je ukratko bio Pariz - ako se on može smestiti u ovoliko redova.

Nakon Pariza ostaje gradić, čije ime znam, u pitanju je Montoire. Pravi, mali, sladak, francuski gradić. Tu se nastavlja moje putešestvije, ljubav i sve ostalo što ovu turneju čini nezaboravnom.

Poslednje mesto koje smo obišli je bilo jezero Bled u Sloveniji - svakako preporučujem da se poseti. Divno mesto za odmor. Ako nekad budete u prilici da ga posetite, obavezno probajte krempite u bilo kom od restorana na koji naiđete, predivne su.

Montoire

Tu se završava moje putovanje.
Naravno, ako pitate za doživljaje, njih ima još milion, mislim da čak i nema dovoljno mesta da bi ih sve napisala, a mnoge od njih ne mogu da iskažem rečima.