Mostovi koji ostavljaju bez daha

Mostovi se vekovima grade kako bi ljudima olakšali dolazak od jednog do drugog mesta, njihov cilj je prelazak preko prirodnih ili veštačkih prepreka. Mogu biti napravljeni od različitih materijala, različite su strukture, a ono što im je zajedničko je da prelazak, ali i pogled na njih, ostavlja bez daha. Predstavljamo vam mostove zbog kojih smo mi ostali bez daha!
Most Mijo, Francuska foto: tibchris/flickr.com

 

Most Mijo, Francuska – Ovo je najviši drumski, viseći most na svetu. Visok je 343 m, a dug 2,5 km. Gradnja mosta završena je 2004. godine, i deo je autoputa koji spaja Pariz i Barselonu. Most Mijo ima sedam ogromnih nosećih stubova, a najviši je visok 343 m (za 23 m viši od Ajfelove kule). Interesantno je da se početak mosta nalazi na nadmorskoj visini od 270 m, što nije najviše na svetu. Za gradnju ovog mosta bilo je potrebno 200.000 t betona, 36.000 t čelika i 9.000 t asfalta.

 

Most na Adi, Srbija foto: Miloš Perić

 

Most na Adi, Srbija – Ovaj drumski i šinski most nalazi se u glavnom gradu Srbije, i povezuje njegove opštine, Novi Beograd i Čukaricu. Most je otvoren za saobraćaj od početka 2012. godine, ali su svi zainteresovani pešaci mogli njime prošetati još dok je bio u izgradnji, tačnije 13. i 14. marta 2011. Na mostu se nalazi jedan pilon. Iako je otvoren, na njemu se i dalje radi, a kada bude završen, ovaj most sa kosim zategama biće dug 929 m, imaće šest saobraćajnih traka, dve staze za pešake i dva koloseka namenjena budućem lakom metrou.

 

Most Anzak, Australija foto: photohome_uk/flickr.com

 

Most Anzak, Australija – Ovaj most nalazi se u blizini poslovne oblasti Sidneja, a otvoren je 1995. godine. Most Anzak je najduži kablovski most u Australiji: širok je 32,2 m, a glavni raspon je dužine 345 m. Sa severne strane mosta postoji pešačka/biciklistička staza, a potrebno vam je oko 30 ili 40 minuta hoda da biste prešli sa jedne na drugu stranu.

 

Klesarski most, Kina foto: edwardwong/flickr.com

 

Klesarski most, Kina – Ovaj visoki most sa kosim zategama otvoren je za saobraćaj krajem 2009. godine. Most se proteže na dužini od 1,6 km, i ima po tri trake u oba smera. Sa glavnim rasponom od 1.018 m, ima drugu najdužu kosu zategu na svetu (ispred njega je most Sutong). Klesarski most dobitnik je Vrhovne nagrade za 2010. godinu, koju svake godine dodeljuje Institucija građevinskih konstruktora Velika Britanija.

 

Živopisni most, Rusija foto: lemezza/flickr.com

 

Živopisni most, Rusija – Ovo je prvi kabl-most u Rusiji, otvoren 2007. godine, a prostire se preko reke Moskva. Takođe, najviši je kabl-most u Evropi. Jedinstven je po tome što najvećim delom ide pored reke, a ne preko nje. Glavni pilon visok je 105 m, i nosi težinu palube preko 78 kablova.

 

Most Vasko da Gama, Portugalija foto: F H Mira/flickr.com

 

Most Vasko da Gama, Portugalija – Ovaj most proteže se preko reke Težo u Lisabonu, i važi za najduži most u Evropi, uključujući i vijadukte, a osmi je u svetu. Dužina Vasko da Gama mosta je 17,2 km, a za saobraćaj je otvoren 1998. godine. Cilj njegove izgradnje bilo je da se ublaži zagušenje na drugom lisabonskom mostu, Abril. Most ima šest traka, a ograničenje je 120 km/h.

 

Pogledajte kako izgleda most Mijo (video):

 

 
Aktuelne ponude
Ostavite komentar
Ime:
0/1500 karaktera
Komentar:
AntiBot pitanje: šest + devet = ?

Prijavite se sa vašim SuperOdmor nalogom ili sa vašim nalogom.

Pošalji komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo korisnike SuperOdmor.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. SuperOdmor.rs ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove SuperOdmor.rs. Administratorima SuperOdmor.rs se možete obratiti ovde: info@superodmor.rs

Komentara: 11
Prijavi komentar!
bg
Utorak, 03. 04. 2012. 09:09h
neregistrovan korisnik
sta trazi ovaj nas pilonac medju mostovima koji ostavljaju bez daha?
Preporuka:
50
66
Odgovori
Prijavi komentar!
bg1
Utorak, 03. 04. 2012. 11:30h
neregistrovan korisnik
@bg : naš ostavlja bez daha, ali zbog cene.
Preporuka:
66
36
Odgovori
Prijavi komentar!
mihailo
Utorak, 03. 04. 2012. 09:23h
neregistrovan korisnik
Ovaj most na Adi je totalni promašaj. Sem što je veliki i skup i ponos našeg građevinarstva (iako su ga Slovenci projektovali, a Austrijanci izgradili) on ničim drugim ne opravdava tolika uložena sredstva. Metro će preko njega preći za minimum 20 godina, jer tuda prolazi periferna linija još uvek nepostojećeg metroa. A da bi se drumski opravdao potrebno je izgraditi vijadukte na Novobeogradskoj strani i tunel ispod Topčidera, vijadukte iznad Autokomande i uraditi eksproprijaciju još mnogo hektara građevinskog zemljišta. Kada se sve to stavi na papir, da bi se most opravdao, koštaće još koju milijardu evra. Da li smo zaista toliko bogati? Ili su možda drugi glupi što ne prave takve grandiozne stvari?
Preporuka:
62
53
Odgovori
Prijavi komentar!
dragan
Sreda, 04. 04. 2012. 19:35h
neregistrovan korisnik
@mihailo : U pravu si. Svaka budala zna da potroši pare. A što se troše veće pare, veće su i provizije. Suština menadžerstva, ekonomije, inženjerstva je - dobiti što više za što manje. Znači izabrati optimalno rešenje, koje je pri tom funkcionalno, adekvatno mogućnostima investitora. Svako drugo ponašanje izaziva sumnju ili u iskrenost namera, ili u stručnost i kompetentnost za posao koji mu je poveren.
Preporuka:
8
1
Odgovori
Prijavi komentar!
bobo
Utorak, 03. 04. 2012. 11:38h
neregistrovan korisnik
bolje sa mostom, sta bi bez njega.
Preporuka:
44
15
Odgovori
Prijavi komentar!
dukedjoni
Utorak, 03. 04. 2012. 15:00h
neregistrovan korisnik
A gde je onaj što ga pre neki dan otvoriše...Čudo od građevine, dugo 7m...
Preporuka:
19
3
Odgovori
Prijavi komentar!
jimmy-
Utorak, 03. 04. 2012. 19:42h
neregistrovan korisnik
Mijo nije viseci most nego most sa kosim zategama isto kao i most na adi...
Preporuka:
11
3
Odgovori
Prijavi komentar!
zapravo
Četvrtak, 05. 04. 2012. 23:53h
neregistrovan korisnik
@jimmy- : ...Mijo nije most nego vijadukt....ne spaja obale reka niti obale mora, vec skracuje razdaljinu izmedju dva brda...dakle vijadukt
Preporuka:
3
1
Odgovori
Prijavi komentar!
hix
Sreda, 04. 04. 2012. 02:51h
neregistrovan korisnik
A sta je sa mostom koji spaja Svedsku I Dansku? Most u Istanbulu koji spaja Evropu i Aziju? Izostavili ste dva prelijepa mosta.
Preporuka:
24
2
Odgovori
Prijavi komentar!
grujica
Petak, 06. 04. 2012. 08:22h
neregistrovan korisnik
A, gde je prelepi most u Sidneju, u blizini Opera House?
Preporuka:
4
1
Odgovori
Prijavi komentar!
visokic
Petak, 06. 04. 2012. 10:14h
neregistrovan korisnik
Rion-Antirion. Zasluzuje 20x vise da se nadje u clanku nego ovaj domaci. Domaci i nije zasluzan da se sa drugima uporedjuje. Odnos BDP/most, u odnosu na druge pomenute nam je katastrofalan. Ali bitno je da mi pravimo skupe mostove, as to deca umiru bez lekova... Nisu njihova...
Preporuka:
3
1
Odgovori
Aranžmani - Pretraga
Specijalne ponude